Uvažujete nad tým, že by ste začali podnikať? Nebaví vás robiť pre druhých a radšej by ste si vybudovali vlastnú firmu? Máte pocit, že v práci vás už nič nečaká a chcete začať robiť niečo úplne iné? Alebo ste prišli na nápad, ktorý by mohol byť ziskový? Nech je váš dôvod hocijaký, treba už len začať.

Na čo sa v začiatkoch podnikania zamerať

Aby ste to mali ľahšie, pripravili sme pre vás niekoľko rád, ako zvládnuť začiatky podnikania. Sú to veci, s ktorými sa stretne snáď každý podnikateľ, no nie každý ich zvládne. Čo by ste teda mali vedieť?

1. Nájdite ten správny smer

Ak chcete v podnikaní uspieť, musíte sa zamerať na to, čo chcú vaši potenciálni klienti. Musíte ponúkať niečo, po čom je dopyt, inak úspešní nebudete. Chcete predávať svoje handmade veci? Zistite vo svojom okolí, či o ne budú mať ľudia záujem. Od toho sa následne budete vedieť odpichnúť.

2. Buďte tam, kde sú vaši klienti

Asi vám nemusíme hovoriť, že v dnešnej dobe je trh už pomaly presýtení. O pozornosť svojich klientov treba bojovať. Musia vás mať stále na očiach. Najmä v dnešnej dobe internetu je veľmi dôležité, aby ste mali svoju webovú stránku a prezentovať sa formou blogu, videí, podcastu, sociálnych sietí a reklám. Samozrejme, že nemusíte robiť rovno všetko, no podľa toho, v čom chcete podnikať, je vhodné sa dobre rozhodnúť.

Napríklad, ak sa chcete venovať spomínanej tvorbe handmade vecí, mnohých isto osloví video či tutoriál na blogu, ako sa šije napríklad taká sukňa. Inšpirujte ostatných svojou vášňou.

3. Inšpirujte sa u druhých

Nech už prídete na trh s čímkoľvek, je veľká pravdepodobnosť, že to už robí aj niekto iný Inšpirujte sa u svojej konkurencie a zisťujte, ako to robia druhí. Práve vďaka dobe internetu je dnes už ľahké zistiť si mnoho informácií z celého sveta. 

Inšpirovať sa môžete nielen ľuďmi a firmami z rovnakého odvetvia, ale aj u iných. Zistite, aká forma prezentácie sa vám pozdáva, aká by podľa vás mohla mať úspech a zakomponujte tieto detaily do svojej vlastnej prezentácie.

TIP: Prečítajte si o reštrukturalizácii ide o proces, ktorý môže pomôcť dlžníkovi zachrániť svoju firmu v prípade, že krachuje. 

4. Zamerajte sa na kvalitu vašich služieb či produktov

Spokojnosť vašich klientov by u vás mala byť na prvom mieste. A totiž budete tvoriť službu ale produkt, ktorý bude kvalitný, ľudia o vás začnú rozprávať. Čím viac pozitívnych ohlasov budete mať, tým rýchlejšie budete napredovať. 

Naopak, ak by ste sa sústredili len na to, čo chcete vy, rýchlo by sa vám to vypomstilo. Nikto vám predsa nebude kupovať niečo, s čím nebude spokojný. A je mu pritom jedno, či sa vám váš produkt či služba páči. Výsledné slovo má klient.

5. Bez reklamy to nepôjde

Najmä v začiatkoch podnikania je veľmi dôležité, aby sa o vás dozvedelo čo najviac ľudí. Čím viac ľudí o vás bude vedieť, tým väčšiu šancu na predaje máte. Nie vždy sa pritom podarí získavať takú návštevnosť, akú by ste chceli. 

Práve reklamou si v tomto prípade viete pomôcť. Vhodne zvolenými predajnými slovami a cieľovou skupinou viete návštevnosť, a tým aj zisk, zvýšiť o niekoľko percent. Preto odporúčame aspoň v začiatkoch investovať do reklamy.

6. Neustále sa vzdelávajte

Celý život sa učíme. Pri podnikaní to platí niekoľkonásobne. Ak totiž chcete ísť s dobou a byť vašim zákazníkom stále nablízku, musíte sa neustále informovať o novinkách na trhu a prispôsobovať sa dopytu

Asi máloktorý úspešný podnik by fungoval toľké roky bez toho, keby na sebe nepracovali a neprispôsobovali sa trhu.

7. Nájdite si motiváciu

Ak chcete vybudovať úspešný podnik, je treba mať na to určitú motiváciu. Ak by ste ju po čase stratili, mohlo by to vaše podnikanie ohroziť. Aj preto je treba stále sa motivovať. Môžete začať sami a postupne si vybudovať veľkú firmu. Následne vás môže motivovať predstava jej rozširovania a kúpa ďalších firiem.

Záver

Tak to bolo 7 vecí, ktoré by mal vedieť každý, kto chce podnikať. Kto vie, možno už o niekoľko rokov budete riešiť ako predať svoju firmu a odísť do dôchodku. 🙂

Každého ženie vpred niečo iné. No ak to nájdete, držte sa toho a často si pripomínajte, prečo robíte to, čo robíte.